Toplantı - 04.03.2026 09:00

04 Mart 2026, 09:00 - 10:00 01:00:01

109

Konuşma Segmenti

6

AI Etkileşimi

60

Dakika

Oluşturuldu

Notlar
Transkript
09:00:27

Olmayan kaç tanesinde ondan sonra bütün stoklarımı yanlış adam 100 500 tane sınıf olduktan mağazada olmayan oranın %15 oluyor.

09:00:51

Siz önce ondan sonra, yani bunu mağazadan beklemenize gerek yok. Hsk'nın içerisinde var yaptığım raporları ciddiye alıyorsunuz 10'a çıkart bakarlar. Onlar şimdi Kaide ile fiili tutmuyor. Kaide ile fiili tutmuyor da 5 yüzün hepsi mi tutmuyor? Bir tane 2 tane çıkar altıyor çünkü şunu söyleyeyim, 126 tane ürünü her mağaza için farklı ürün değil mi? Onu her mağaza için farklılama tamam hani biz şimdi bir buraya geçtiğimiz zaman mağaza mağaza değiştiriyoruz söyleyeyim, aşağıdaki mağaza tek tuşa bastığında 126 ürünü görebile.

09:01:16

Ethem olursa oradan direkt bu en çok hareket yöne ürün ya bunlar en çok satan ürün ya. Bunlar 100 yuan aldı, 150 verirsek onu yaparız. Yıkarmış ki onu söylüyorum onu yaparız. Yani o mağaza raporuna kendi raporunu çekip cirosunun yüzde ellisi yapan ürünleri hesap yani algoritma bir tane olsun işte o algoritmanın yapılması lazım ki atıyorum yani pazartesi günü.

09:01:46

Talimatı ben vereceğim. Haftada bir gün saat 10 bire kadar yapılacak saat birde de bu raporun sonucu gelecekler. Diyeceksiniz ki bizi mağazalarımızda bu 571 üründe veya 551 üründe işte atıyorum. Bu ne bölgede %90 bulununuz var, %92 bulunduk var. Şu ürünlerde yoktur gibisinden bir veriye ihtiyaç var. Bunu dağınık bir şekilde herkes kendi kafasını çalışıp herkes o öyle oldu böyle oldu gibi bir operasyona gir.

09:02:17

Tabiricu ise yani sadece takip etmiş oluruz. Çok 2 ikinci haftada tekrar o aynı modelle aynı karşılaştırmayla koyup evet ya biz burada yol aldık mı? Aldık tamam tedarik zinciri teşekkür ederiz, yol alamadık ya kardeşim hesap verir. Tedarik zinciri sen niye bunu yapmıyorsun diye soralım yani anladın mı? Şimdi biz kalkıp bunu yapamazsak da diğer türlü sadece herkesin karmaşık bir şekilde bir kubi gittiği bir şey var. Bunun için çok basit bir.

09:02:48

Destekle yapılabilir diye düşünüyorum. Ben anladın mı olayı ben dedim. Cemal bey sistemin içerisinde var zaten. Eskiden bizim mağazalarda mağazada pazartesi günü saat 10. Birde bu raporları doldurulacak dediniz. O saat birde birisi getirip bana bölge bazlı bu ürünleri bulunduğunu şöyledir, böyledir diyebileceği özellik durum varsa sıkıntı yok. Tedarik zinciri bunu verebilir. Size bunu bir problem yok. Mağazalardan isterseniz mağazalarda sseyp yok, onu alamazlar, mağazaları şey biz.

09:03:19

Tek kanalını yapsın diyor ya canım abi yok orda bütün mağazada nasıl var yok yapacak bekle siparişini verdi. Bazen nasıl var yok mağaza yapmayacak. Yani ben sistemden barı yoku ondan sonra fizikçi olarak karşılaşacağız. Sana ne güzel olarak görünüyor ama rafta var işte. Benden diyorum ki 5 yüzün hepsi mi böyle? 12 tane böyle çıkar diyorum. Önce bu hamleyi yapsanız biz mağazalara ben böyle bir şey yapmak için program yazmam lazım. Onun için kodu yazacağız, ondan sonra hazırlarız.

09:03:44

Şey değil, ama var olan bir şeyi ondan sonra alıp niye kullanıyor şöyle bir şey gelmez mi? Sabit çok satan 100 atıyorum 200 ürününü ya da 150 ürününü görebileceği entratal bastığınız çıkacak bir şey olmaz mı? Sipariş ekranı var ya ben dolayım şu anda yani araya bir şey sokamıyorum. Araya bir şey sokaktan başka şeylere erteleyeceğim. Şimdi o da bir yazılım.

09:04:16

Anormal bu konular ne yapabilirsen? Mağazalarımız rapor ekranlarına bir bakayım yani mevcut aldığı raporlar var. Mağazaların oradan belki daha kısa çözüm bulabiliriz. Yani bir yazılım orayamazsanız da dediğim gibi sadece operasyonellik olur, havada buluşuruz, kağıtlar havada uçuşur, kimse kimsenin şey yapıyor. Şu anda trend trendyol'da bu algoritmayı yapıyoruz. Hep sabah her sunelli taze ürünleri var, yok yapıyorlar.

09:04:29

Algoritmayı nasıl çalıştırıyorlar? Ben bir öğrenim bunu Salih beyle bir konuşalım, o işi yapay zekayla ve zaten Doğukan beyler.

09:05:01

O zaman bununla ilgili onur bey sürecin sorunu anır bey dedir Salih bey'le ismail beyle ilk koordine olup bu konuda eğer bir raporlama yapabileceksek bir veri yapabileceksek her pazartesi günü saat 10 birde işlem bitecek veya 12 kaçta söyleyin kaçta yapabilirseniz 2 deyip pazar akşamı olmaz mı? Hazırlık şehir akşam yapacağı sabah bir yönetici geliyor. Hemen bir adam mal kabuller devam ediyor diye pazartesi akşam diye hatipaziçelde yapalım rutin.

09:05:32

Siz devirdeyim. Pazartesi günü ertesi akşam akşam saat 20. Diyelim 22 diyelim kapanış bir yere 20 20 ile 22 arası yapsınlar. Yani bir saat süre verilmiyorsun. Pazartesi kapanışta en kolay yolu hani baktık, hani çözemiyoruz. Mağaza mağaza şimdi en kolay yolu alternatif olarak orada çıkıyoruz, tek bir liste yapılır abi neyse boş istiyoruz, varlık yapıp gönderidir, o kadar konuşuyoruz da toplanır bir şekilde onun alt yapısını oluşturup.

09:05:44

Her akşam her pazartesi günü akşam kapanışta bu rapor buraya gelecek. Pazartesi günü saat 10 şey salı günü saat 10. Birde de ben bu raporu massam da istiyorum.

09:06:17

Durum bulundumlar ben bunu da dediğim gibi hafta hafta yani atıyorum 32 şey şu anda kaçıncı haftadayız. Dokuzuncu haftada biz dokuzuncu hafta 10, hafta 11 hafta o gelişimi de ellerin zincirini de bu konudaki performansını da izlemiş olur. Mağazaların bulunduğundan yapıyorsun zaten bekliyoruz. Mağaza bulunduğun artması için bir diğer konu aslında. Şimdi bizim merkez depo bulunduğu merkez depo ürünlerinin mağazalardaki bulunduğu doksanın üzerinde 91 95 senelik 93 seviyesinde.

09:06:48

Transitte daha düşük yani 4 3.2 evet, 76 yetmişlerde bir 14 15 falan fark var. Yani demek oluyor ki biz merkezle bu çalıştığımız ürün sayısını artırabilirsek toplam mağaza bulunduğumuza katkı sağlar. Bizim bununla ilgili bir şeyin çalışmamız lazım. Yani merkez depo çalıştığımız ürünlerdeki bulunlukla transit ürünler bulunuyorlarsa %14 15 puan fark var. Yani biz merkez depo çalıştığımız ürün sayısını arttırırsak mağazalardaki bulunduğu da arttırırız. Bu bizim geç.

09:07:19

Stratejik hedefimizde burada kategorinin nerede devletçilerine yapar bilmiyorum. Artık kategorinin ne yaptığını gerçekten metal zorlanıyorum. Ne yapsın bir sorumluluk nasıl bir görevlendirme yapayım. 3.500 barkod olmasıyla ilgili 6 aydır bir sene bir sıkıştırıyoruz. Arkadaşlarımızı aklı boy almadılar. Elde artık o günden sonra alır diye düşünüyorum. Ben aşkı sür zaten şu an 300 tane bütün erkek hikayede hedefimiz var kız gol.

09:07:26

Depo çalışan ürün sayısını artı 300 arttırdı diye 3.200 varlıktır. Şu an üstündür.

09:07:58

280 beşti o sorunlarla birlikte 303 yüzlük yapan kesin o zaman sonra onlar da sonunda 3.005 yüze getirdiler. Sonra bakarız yani ne kadar çabuk arttırabiliyorsak o kadar katkı olacaktır. Bunu da kayıtlara geçelim. Arada sonunda depo 3.500 ufak oda çıktık. Bu diğer konu. Bu arada yeni alınan taze ürünler hariç bu süreçte onu da paylaşmış olduğu için onların bazı şey dolap ürün kendi orada donuk yani dolaşılıyor sürekli.

09:08:29

Karışması birbirine evet, bir de marty the durgun'da notunu 10'a çıkart göre markez. Depodaki kritik stok seviyelerinde bir kontrol etmek lazım. Özellikle şu paralel göre, yani şu yüzde yetmişin içine giren gönderin kritik stoklarını belki yukarı çekmemiz lazım. Bunlar hareket edemiyorlar. Bunları zaten stok olarak görmedim, başlayacaklar düşünüyorum. Erkek arkadaşlar ne zaman bugün cuma günü gelecekti ama.

09:08:55

Duruma yıl erken bitmiş işte biz de kadın ne olacak? Arkadaşları bilgilendirmiş. Benim bir arkadaş aldık. Tedarik zincir grup müdürü statüsünde mi bu arkadaş? Geçmiş deneyim fazla konuyla alakalı gün itibariyle göreve başlayacak eğitimleri vesaire tam anlamıyla pazartesi oturmuş olur kozronun.

09:09:26

Hem, şey tedarik zincirini hem de ürün izleme tarafının stokontrolü top kontrol ediyor kardeşim yani bu konuda yani eğer adamı tabiri ise muhitte kullanmak elde biri doğrudur. Her biriniz büyük parama atmazsanız adama doğru düzgün destek olabilirsek katkı sağlayacak yetenekli ve nitelikte bir arkadaşımız böyle bir ulusal bir kızıncı.

09:09:57

Bu konuda tedarik zincirini yönetimi arkadaşımız biraz piyasadan da gelen bir kültürü var. Kurumsal kültürü de var. Bu ikisini harmanlayarak iyi bir katı sağlayacağını ben de düşünüyorum. Işime ilişkilere of ta dönemde de burada da telaffuz edip orta dönemde de bir şey orta var dedi. Tedir zinciri direktörlüğünü yapabilecek, gittiğimiz tebrik adaptasyon ve sizlerin yaklaşımı sağlıklı olursa da masaya.

09:10:27

Ölecek yetenekte ve kimlikte birisini taklit ediyorum. Bir kısa vadede bile değil orada var. Dedi ki yaklaşım olarak değerlendirebiliriz. Manşet orada masasını alacak. Ismail bey'le birlikte bu konuyu masasını alacak. Yani düşünüyorum. 500 set çıkıp depo bulundurduğunu zaten ismi ettik. Bu itibariyle çıkarmak zorunda. Yani adam gelse de gelmesede çıkarmak zorundadır. Şimdi depo bununla mutlu da hedefimiz yoksa 95.

09:10:52

92 oldu da diyorum şu yüzde yetmişe giren 551 ürün var ya bu 551 ürünün kritik stonu arttıralım. Bunlar zaten hareket gören ürünler olduğu için bunların stoğu bizi yormaz işte. Benim de mağazaları gezdiğinde bu son 6 aydır mağaza depolarına inmedim. Dün bir depo indim yani daha doğrusu depo indirdiler de.

09:11:22

Poya girmek durumunda kaldı. Bir sindirim mağazamızı işçiler acısı yani gerçekten işçiler acısı dağınıklık ve operasyonu girdik. Mağaza müdürlerini de anlattığım şey şu, endekonuzu da az mal vardır, helal olsun stoğunuzu öğretiyorsunuz gibi bir yaklaşınız olmasın. Hep onunuza satılan üründen üst kulü varsa bunu stok olarak görmeyin. Satılmayan ürünlerin 2 koli varsa da buna stok olarak görün yani gideriz o psikoloji işlememize yani top.

09:11:53

Stok gün sayısının kurtulup satılan, satılmayan ürünü stok konusunda nasıl analiz edebiliriz? Bu konuda senin bizi fikir getirmeni bekliyorum. Ben para tutar şu yüzde yetmişe giren 551 ürünün içinde depo olanlar atıyorum. 300 tanesi bu 300 tane ürün bizi yani north chain oradaki kritik stoğunu 2 katıla bile çıkarsak bizi yormaz çünkü zaten en azından giden bir mağazaların deposunda mağazaların mağazaların deposundan bahsediyorum mağazalar.

09:12:24

Şimdi mağazaların deposunda da bizim bu modelek geçmemiz gerekiyor. Dedim ya şimdi gidiyorsun 100 polit kola var depo doludur. Biz bunu stok olarak görüyoruz. Şekil kağıt üzerinde ruhsal anlamda ama geçen işte sevgili ismail beyefendi işte mağazalara paket ve poli pil gönderecek. O saat pil mağazada gündeme gelmişti. 350 tane ikili saat dili var açılmış ve 10'a çıkart dizilmiş bir mağaza.

09:12:54

350 tane pi var şimdi anladın mı şimdi burada 100 koli kola mı stoktur yoksa 350 tane pil mi stoktur buna bakmamız lazım. Diğer hanımefendinin deodorantları, parfümleri tavada uçuşuyor ama bir sigarayı da yok satıyoruz. Depozito baktığımız zaman sorduğumuza efendim ben 38 gündeyim efendim ben 37 gündeyim efendim ben 35 gündeyim diyeyim. Çok daha bir şekilde seviyorum. Hem bizim zihniyetimizi biraz toplam gün stok sayısına.

09:13:25

Tamamen satılmayan sıtha dönüştürmemiz gerekiyor. Onun için nasıl bir yaklaşım gösterebiliriz? Biraz düşünmez misiniz? Bunu da yeni gelen tedarik zinciri arkadaşınıza önümüzdeki toplantı da bu konuda gerçekten karar verelim. Bu çalışmayı yapalım yani onun dışında müşteri deneyimini yani bu müşteri sayısını etkileyen müşteri deneyimini etkileyen, daha doğrusu operasyonel konularımız var. Cenab ı hatırlatmak için koydum buraya.

09:13:56

Işte temizlik mağazada kötü koku düzgün olmayan hasarla zemin duvar kapı tamamen benzeri alanlar işte o daha doğruları da çok sıkıntımız var. O konuda da can beyin tabiri caizse sehpberlik başlatması lazım. Hani bunları asla sehpberlik işleri değil, mağazaları bozmaması gerekiyor. Mağazaları bozunca tekniğimizin yapması lazım. Mağazaları bozmaktan hiç bir acizlikleri yok bozuyorlar arkadaşlarımız da.

09:14:27

Bazıları bozdur duyarız, kalıyorlar. Biraz bu konuda bir gerçekten dökülüyoruz. Bunu iyi yaptınız. Bunu bence şey yapalım. Düzenli olarak kıymetli kayıtlarımıza da alalım. Düzenli olarak atıyorum. Haftada bir tam ince bunu yayınlayalım. Bu konuda müşteri deneyimini etkiledi. Aşırı konularda kontrollerinizi yapıp varsa bir çözülmesi gereken süreçle ilgili bir.

09:14:36

Şey yapın gibisinden bir hatırlatma yazısı gönderelim. Fındık kayıtları geçer, teşekkür ederim, güzelim çalışma olmuşlardı. Sağ olun.

09:14:45

Evet, başka var mı kimsenin sorunun?

09:15:34

Tekrar onur bey, herhalde üçüncü veya dördüncü uyarıldı. Beşinci olmasın, influencerların, başka marketlerin, influencerların çalıştırmanızı istemiyorum. Yani bizim huzurlardan bir tanesi. Gün şov markette mutlu, huzurlu olduğunu yapıyordu. Bu konuda selfle disiplinli davranmanızı istiyoruz. Arkadaşlar hazreti etmenizi istiyoruz. Nedir yaşamıyorsunuz? Geçemezsin, geçmemiz yapacak bir şey yok. Biz çalışmayacağımız sorduk. Hani bugün bugün öyle bir şeyler.

09:16:04

Onu market böyledir. Yarım saat sonra gidip şu market böyledir. Büyüğün zaman hem şey olarak yani bunu bir kültüre dönüştürmeleri lazım samimiyetsiz olur. Anladın mı şimdi bugün diyor ki onu market çok ucuz, yarım saat sonra diyor şov market ucuz sonra diyor ki sıra bir market ucuz bu aslında samimiyetsiz bir sunum yaptığını, güvenilirliklerini zedelediklerini ibmeleri gerekiyor. Hani bunun bir influencer psikolojisi yaklaşımıyla değil bir.

09:16:13

Önem vererek bunu yapıyor insanlar, onların o söylemlerine güveniyor ama saat başı değiştiği zaman bu olmaz.

09:16:17

Ya bu konuda.

09:16:22

Hassasiyetiniz istiyorum.

09:16:59

Bulunsa 7 başka alacağımız bir tedhedir var mıdır? Söyleyince bir şey var mıdır bunu? Mutlu tastikle alakalı son çalışma yapıyoruz. Transitle ikinci korterın Mayıs ortası sonucu olmaya hedefliyor. Transitler artık özen intro üzerinden siparişleri verip olarak sistem altına alırsak olarak bulunurdu. 90 seviyelerini çıkartmayı da yapıyoruz. Bunlarla tabii çalışmam.

09:17:31

Evet, biraz kordon buraya çıkartasyon kültürünü yapacağız. Evet, Fransız ticaret dedikleri ilk konusu değil. Bu 2 ay geçtiği katakürü planı olarak ilgili bir çalışma yaptı ve bu konuda ne tür çalışması var? Bugüne kadar dokundu mu yoksa dokundu bir şey yok budur beni bilgilendirmeniz istiyorum, başta konularım var diye adam başlayabilir buyur. Şimdi evde şeyden aldık biz ama satış tatlıları olarak üzerindeki o.

09:18:02

Öteki ürünlerle ilgili bir düzeni zaten orada devam ettiriyoruz. Martın sonuna kadar da her kategorinin içerisindeki şeylerden belirledik. Kapıdan firmaları onlarla martın sonuna kadar da şey tamamlayıp çatışmayı tamamlıyor. Peyderpey, son yaptığımız çalışmaya göre şeye geçeceğiz, harekete geçiriyorsun. Elmas harekete gezmenin anlamadık. Şu an bir şey değiştirmedik mevcut zaten geldiği zaman kim ürünle müdahale ediyor, ürün yerine kim belirliyor? Yeni balık açıldığı zaman.

09:18:33

Ama yeni ürünlerle ilgili haftalık yükleme var. Orada bizim şey ortaya koyduğumuzda onun yanında şey artık bir yerini açtık. Oraya ürün şuraya gidecektir diye oradaki bilgilendirmesini yakındır. Orada haftalık olarak vakit açıldığın zaman siz bu ürün buraya konumlanacak, konuştuk. Orta kalın mı ortakalar içerisinde ortak alana yüklüyorlar ama şey yok diye bir şey yok. Net konu bu dün konuştular. Konuyu konumlandırma yeri yok, sadece ürün açıldı diyerek şimdi atıyorum 3 10 sene önce vardı o.

09:19:02

Yeni bir ortak alana açtığımız ürünleri koyuyorlar. Hani koygulaşıyor yer işte yerine sütunlaşıyoruz. Şurada piyano yeri burasıdır diye mi verecekti işte diyeceğiz diyor. Niye hikayedir demedik darbe oradaki şeyi aldık, rafta üzerine aldı şeyi toparladık, ondan sonra da ki ilk geçeceğimiz uygulama bu. Ondan sonra martta sonuna kadar da diğer o kaptanlarla birlikte yaptığımız memnun olduktan sonucumuz da farklılık varsa bu hayata geçiririz.

09:19:32

O konuda hayal kırıklığı yaşıyorum, içine çıkarak çok böyle. Evinizin böyle ucuyla şimdi konuya gülü hissediyorum. Lütfen benim ayakkabılarına uğramıyorum. Ben size isteyen ediyor ve hayal etmiyorsa uğradım. Ben bilmiyorum. Sürekli istediğinizi umarım yanılıyorum maktarında bulmakta sonunda bu konuyla ilgili bir gene sunum yapıp böyle düşün böyle yaptık. Böyle yapıyoruz. Ne yap?

09:20:00

Yakınına eklediceksiniz dedi. Yoksa yine kara düzen bir şekilde satış yapıyoruz. Satış kendi kara düzeni içerisinde dönem dolaşır. Yani bu açıdan kalmasın, daha denize girebilir. Şu anda ortada gibi hissediyor. Bugüne kadar atıyorum. 100 ürün açıldıysa nereye konumlanacağını eğer siz daha yön vermiyorsanız daha değerlendirme aşamasındasınız. Bu beni üz etmişime çıkarak tüm bunu da kabul etmek hatırlatmış olayım. Evet filmiye planı oranla ilgili.

09:20:03

Sorun yapılacak arkadaşlarla.

09:20:38

Toplantı gündem mi yapmıştım? 3 tane Cemal bey onlarla ilgili bir gün vereceğim. Şöyle ki arkadaşlar kritik personelle ilgili bir çalışmamız var ve daha önce anahtar personelleri belirlemiştik. Bu çalışmanın bir tamamlayıcısı olarak kritik personellerimizi de gelebiliyor olacağız. Bununla ilgili önümüzdeki haftasını ikinci bir talimata kadar sona erik maliyetlerimizi de göz önünde bulundurduğumuzda gerçekten özel izinli öz.

09:21:08

Yetkili'nin dışında personel alımının durdurulmasını talep ediyorum. Belki yani hayal kırıklığıyla uğradığımız en şey departmanlara da bir tanesi bütçesi anlamında. Ocak ayında ishak kaynakları maliyetimiz oldu. Şu anda sektörün en yüksek ortalaması bizdedir. Bunun göz önünde bulundurduğumuzda hem mağazalarda hem sahada artık personel alımını bir disiplin içerisinde herkesin hem şey tamamlama psikolojisine çıkıp.

09:21:40

Özellikle üzerinde ancak alabileceğim hiç almasak daha doğru. Bu da bir yine özel izin diyelim, böyle bir modele geçelim diye düşünüyorum. Aldık işte atıyorum. Bazı kültürler arkadaşlar, sistemimiz kabul etmiyoruz. Siz kabul etmiyorsanız gruplarınız beyinleriniz kabul etmiyor. Bizlere de kabul etmiyoruz işte aldık yok. Kurumsal iletişim, dijital pazarlama müdürü adam sadece şeyci keşke anıl bey burada olsa.

09:22:11

Kurumsal iletişimci biz dışta pazarlama aldık, aldık, eğittik, para verdik. Kurumlarımızın içine kurduk ha bugün adam çıkıp gittik. Çünkü adam uzmanlık alanının dışında bir iş verirsen böyle olur. Biz orada ki beklentimiz bizim bizi 2 tane basına çıkarmak değildir. Adamın uzmanlık alanı o adam dijital pazarlamayı bilmiyor. Reklamı bugüne kadar yapmamış, pazarlamayı yapmıyor mısın? Bilen birisini sen konumlandırırsın. Adam hem senin üçe paranı alır.

09:22:42

Dehşet paranı alır, sonra da çıkıyor ki devriyem ondan sonra seninle kritik stok seviyesi diyorsun. Sonra Serkan bey'i diyorsun hep çok iyi adam aldım diyorsun. Niye patron palimat verdi patron talimat verdiyse artık şu psikoloji dedi. Film bunu hepinizi uyarıyorum. Ailenin çocukları da aile olmak üzere Kemal bey bu şirketin patronu, bu şirketi, adı ağası ama Kemal bey de bu şirkette hem hakkını da bilecek hem hadde edebilecek bir yetki verilmesi o yetki doğrultusunda.

09:23:13

Biz işimizi yapacağız. Öyleyse örf kaldıysa yaparsak bu bizim yeteneksiz olduğumuzun göstermesidir. Yani Serkan bu şirket işe alınırın tek sorumluluk sizsiniz. Bunun almaması gerekiyordu. Anıl serkan'la ilgili ben arkadaşlara uyarıyordum. Serkan şeyci, Mustafa kurumsal iletişimci ama biz aslında kurumsal iletişim için almadık. Biz dijital pazarlama için aldık, yeme biliyoruz. Dijital pazarlamayı yönetebilecek bir arkadaşa.

09:23:44

Film sordu patron söylediği için patrondan geldiği için sıklık serkan'ı aldık. Serkan'ın bu şirkette bizim medya gözümüz olsun. Her gün bir basına çıkalım demeçler verelim. Bu konuda bir kültür oluşturalım. Böyle bir derdiniz yok. Rakam da şu anda da istesek, her türlü televizyondan her gün çıkabilecek hem ilişkileriniz var. Hem alt yapımız var. Serkan kardeşimizi aldık, hem işimizi yapmadı hem alım eğitim sürecinde.

09:24:15

Hem maddi hem manevi maliyeti oldu hem de şimdi de çıktı gitti. Kimse de bir fayda vermedik. Onun için o alım süreçlerini patrondan da gelse kurum kültürümüze iş yapacak bir adam değilse bizim onu almama gibi bir kültürümüz olur. Her patronun parası vardır, trafik kardeşim al şirkete de gelmesin ben beslenirim hiçbirimiz siz verme buna ne yorum yapma hakkımızda ne haddimiz var değil mi arkadaşlar besle bakar istediğini yaparım.

09:24:30

Yorum yapma şansımız yok ama getir sistemi ismek bu eyvallah işte patrondan geldi. Patrondan geldiyse hemen alt bu konuda özellikle sami bey tekrar uyarıyorum. Sami bey bu konuda daha disiplin davranması lazım efendim.

09:24:33

Ara kimse hemen.

09:24:38

Teşekkür ederim sana sen nasılsın?

09:24:43

Biraz öyle he.

09:25:15

Ya yarın vallahi unutmuşum. Yarın yakışmadığını sen yazdıramadım, ana metal'i söylemedin dedi. Bir gün ileri bir gün geri olur, bir gün yok bana deşifre demedim. Bir gün ileri bir gün geri olur dedim. Bende aile eyvallah misafir geliyor yarına çoban ettim yani vallahi illa yapacak bir şey yok.

09:25:28

Yani gerçekten ben ayın beşi olarak tam kaydığım sen bir gün ileri bir gün geri yaparız dedim. Sonra ayın beşi olarak tam bir dönüş yapmadın diye hatırlıyorum. Yattıysa ben atlamışım.

09:26:00

Tamam, hadi allah'a emanet ol haberleşirizdir. Evet beni anladığınız umuyorum anladın mı Cemal bey ama bitti yani şöyle, biz gerçekten bu konuda doğru adamı işe alıp doğru sonuç alın. Evet, şöyle ki, arkadaşlar kritik personelleri belirleyeceğiz. Şirketimizde çalışan kritik pozisyonları belirleyeceğiz. Bu çalışmanın bir benzerini aslında anahtar personel olarak yapmışsınız ama bunları 2.

09:26:31

Bir benim tamamlayan çalışmalar biz anahtar personele neyi belirledik? Şirkette gerçekten yıldız olan bir üst pozisyona çıkacak olan bu şirkette belli zaman içinde direktör olabilecek. Müdür olabilecek arkadaşlarımız belirdik. Bu kritik pozisyonlar ise o kişiyi belirlemişti. Kişiden bağımsız bizim bölümümüzde hangi iş kritik mesela atıyorum. Mali işlerde kişilerden bağımsız hangi pozisyonlar pratik o pozisyonları vereceğiz. Yani şurası kritik. Biz burada şu bölümü vereceğiz o bölümde ilk önce hangi unvansız de?

09:27:01

Kişiden bağımsız sonrasında bu unvanda oturan kişi gerçekten olması gereken kişi mi örnekten gideceksek mesela ilk a operasyonları müdür yok, insan kaynaklarında çıktık. Bu kişi mevcut. Ahmet bulut, bu kişi pozisyona uygun mu? Uygunsa uygun veyahut da geliştirilmesi gerekirse fark notlar uygun değil, farklı bir kişi olabilir, belirlenebilir veyahut da uygun değil, gelişim sağlaması gerekir. Yani bu kişi pozisyonu tam dolduruyor mu onu belirleyeceğiz. Bu da.com box'da 3 tane seçenek var.

09:27:32

Bu seçeneklerden birini seçiyor olacaksınız. Biraz isteği oluştururken sonrasında güçlü yönleri geliştirilmesi gereken yönleri ve bu pozisyonla ilgili bir yedek adayınız var mı? Içeriden bu yedek aday varsa adayın ismini belirtiyor olacak. Bu yedek aday ne kadar süre içerisinde pozisyon için uygun olabilir? Bir yıl, bir yıl, 3 yıl, 3 yıl 5 ay sonrasında bu yedek adayın güçlü yönleri ve geliştirilmesi gereken yönleri yedek kadar şirket içinde olmayabilir. Şöyle bir talepte bulunabilirsiniz. Bu pozisyon yedeklenmeli dış.

09:27:48

Alanya'da eklenmeli. Bu pozisyonla ilgili yedekler oluşturulmalı gibi not da yazabilirsiniz. Yedek adayınız varsa da yedek adayı ismini veriyor olmalı. Bu çalışmayı atacağım. Hani dost değişimden size tanıtayım. Yaparken bir farklı konuşmasın diye.

09:28:17

Yani bazı işlerimiz kritik, bazı işlerimiz vasat, bazı işlerimiz önemli diye ayırmamız çok doğru değil. Bizim şirkette bazı departmanlar vardır. O departmanlar doğru şirketi şey. Şimdi bir şirkette mağazada reyon elemanı yoksa sıfırsan mağaza döner.

09:28:48

Anladın mı? Kasiyer şey, kasiyer yap, barış, arka tercih yapar, malzeme müdür yapar firmanın ve şu yapar bir şekilde döner ama kasiyer yoksa o mağazada dönmez anladınız mı? Tamam şimdi bunun için bir tablolar oluşturmaya. Bunun için bir süreç yönetimini kabulize ise gerek yok diye düşünüyorum. Ben o kasiyer orada olmak zorunda ki o günlük gelen adı 1.000.

09:29:19

500 adı 3.000 üçte niye adam gibi tabiri caizse adam gibi olmasa da yarım yamalak da olsa bir akış sağlansa onun için kasiyeri burayı yazmak ne derece doğrudur, ne derece anlamıdır. Bir toparlayamadım ama yok arkadaşlar. Çok iyi bir çalışma olmuş, biz yaparız diyorlarsa da buyursun da benim orayı her bademe için değil her bir kayıt için. Biz bunu geçen yıl yapmıştık, kerime hanım yaptırmıştı. Bunu bize notlar vermiştik hatta çalışanlara yani böyle bir tablo değilse farklı bir tabloydu.

09:29:50

O tabloda işte yani puan olarak vermiştik. Onun sonucunda da ara kademe yöneticilerin ihtiyacınız olmadığı çıkmıştı. Ortaya işte öyle bir çalışma yapmıştı. Verimli personel çalışmasıydı. O personele işte bütünleri çalışması olduğunu bilmeden yaptık. Bir işe puan vermiştik, işte önemini işte mali işlerde muhasebe müdürünün önemi, sekizli bütçenin dokuzdur diye gruplama yapmıştık.

09:30:21

Yani var bir şeyler içeride olasada oturdu önümüze kardeşim şöyle belli vereyim, bu masada oturdu. Şöyle belli vereyim, bu benim önceliğim bir çalışma değildi ama var böyle bir çalışma. Benim önceliğim çalışma anahtar personeldi anahtar perşaya verilip onların gelişimi fakat Önder bey anahtar personelini desteklemesi için siz içerideki kişileri oldunuz diyor. Bir de gerçekten pozisyonlar var, çok önemli pozisyonlarınız var. O kişi şu an orada anahtar personel seviyesinde bir kişi değil veyahut da.

09:30:52

Istediğiniz yetkinlikte bir kişi değil ama sizin için çok çok kritik bir süreç. O kritik süreçleri belirleyip isimli koyup kişi doğru kişi mi? Kişiye yatırım yapılması gerekiyor veyahut da bu kişinin zaman içerisinde yedeklenmesi gerekir mi? Tablosunun her şirkette olması gerektiğini düşünüyorum. Doğru şöyle arkadaşlar yani doğru kişi olmazsa bu konumun ne olursa olsun bir saat çalıştırıyorsanız bunun vebalisiniz oyunuzu eder. Heh o işle ilgili yani Salih insan kaynaklarında daha başarılı olur da ı t de başarısınız ya.

09:31:23

Canım, biz insan kaynaklarında çalıştırırsak derseniz buna ben katkı sağlarım. Ama Salih doğru mudur, yanlış mıdır yorumunu ben doğru bulmam. Çünkü yanlışsa sizin bir sınav çalıştırmamanız lazım. Eğer vicdanınız varsa eğer bu konuda bir hakimiyetiniz varsa bir saat çalıştırmamanızı ama meslekçi olarak doğru noktada mıdır diye bakıyorsa o zaman ben çok söyleyecek bir şeyim yoktu. Evet ya adam ıt dedir ama aslında satışlar daha faydalı olabilir gibi bir önerilir her zaman.

09:31:53

Değerlendirebilir veya alp'tedir işte atıyorum. Turgay gibi depoya gönderdik, oraya gönderdik gibi gibi bu özellikler olabilir. Nasıl örgütün? Evet mesela aldık. Şimdi başka bir yere verdik, daha verimli oldu, bunlara saygı duyarım ama Serkan doğru mudur, yanlış adam mıdır diye güvenilir güvenilmez adam diye bakarsanız bir saat bir kişi çalıştırmaması ikinci soruyu kaldırıyor. O zaman Cemal bey'in yerinden de mesela yapacak mıyız? Tamam yok.

09:32:24

Bir de şöyle bir, şu martta bir bitirelim yaptı, bir teklif gündeme getirelim onu şu martı bir Bayramı şu rp'yi bir toparlayalım, ondan sonra tekrar bir gündeme getirip öyle konuşalım. Bir şey diyebilir miyim? Şu an zaten performans üstün piyeleri için personel bazı çalışma yaptık. O yaptığımız çalışmadan bunu çıkarttamaz mısınız? Çünkü zaten kritik noktalardaki insanlara verdiğimiz görevlerden ne kadar çok önem arz ettiğimiz ortada herhangi birini çıkartmak bilemeyiz, döndür döndür hep aynı.

09:32:56

Birçok daha öncelikle şunu söyleyeyim, yok yok. Bu çok şöyle basit bir çalışma arkadaşlar anlayamadınız. Yani size sorsam kimseye yok. Estağfurullah diye söyleyeyim, 2 tane pozisyon vardı, kadın söyledik sonra konuşuruz ya bakır değerlendirmesi kırılma hakimdi. Hakim değil değil de ben hala çalıştırıyorsam ondan sonra neden şerdi yani şimdi bunlar ne gerek var ben onu anlayamadım. Ben bunları hiçbir şey çıkartamıyorum, uygun ya da değil konusuna hakim ya da değil zaten olumsuzsa niye duruyor ki o adam benle şimdi.

09:33:09

Onun için dolduruyorum, onu anlamıyorum. Alt seviyede alt seviyede müdür seviyesinde değil ama alt seviyede bazı yeteneği kısıtlı insanların olduğunu söylüyor işte. Yani sizin gibi.

09:33:41

Işini eksik yapan ama emekler olmayan böyle profesyonel şirkette kendi ekibini tanımayan, görmeyen, bilmeyen, haberi olmayan arkadaşlar vardı. Bunlarda o tür kurumlarını yapabileceği bir uygulamadır. Siz şu anda beraber çalıştığınız her bir personelinizi tabiri caizse beyninde ruhunu da çalışmasını görüyorsunuz, biliyorsunuz diye düşünüyorum ben. Yani gerçekten de öyledir diye bir görüntülü ekibinizle birlikteyiz. O adam ekibini bile tanımıyor ekibinden yani haber yok derken sistem gereği haber.

09:34:12

Olarak bu tür verilerle daha sistematik akışı yönetilir. Bir de bu tür şeyler işin açık tarafı, orta vadede kişilerin kendi ekiplerini bir yerlere getirmeye, birilerini kollamaya, yani işte onun adamı, bunun adamı bunun kadrosundadır. Algılarını ortadan kaldırmak için bu tür sistematik akışları yapıyorlar. Onun için daha sonra tekrar değerlendiririz. Okey ikinci gündem madem çalışan memnuniyeti anketi şimdi çalışan memnuniyeti anketi ile ilgili.

09:34:43

Önder bey'le de bir çalışma yaptık arkadaşlar. Biz daha önce benim bu he metodolojisi uyguladığım 25 soruluk bir anket vardı. Bu anketi uygulama yönünde benim düşüncem ama Önder bey diyor ki yaz sadece senin 25 soruluk ankete çok boyut öyle bir şey ama çok fazla soru var, sahaya daha basit 10 tanelik bir şey yapalım o 25 sorunu eğer isterseniz icra herkesle okey derse genel müdürle yaparım mesela burada yöneticiyle ilgili o 3 soru sormak istemiş.

09:35:13

Benim bu ayrıca şu anketimi paylaştığım kendisiyle anketimi gördükten sonra sayı soruların fazlalığını söyleyerek sana da 10 soruluk bir şey yapalım diyor. Biz geçmişte sahada yapmıştık bunları ve sonuçlarını da alınmıştık diye paylaştığında o günün şartları daha gerçekten de zordu. Kağıt ortamında bayağı bir ilgilenerek yaptırtmıştık. Bu yıl elektronik ortamda yapacağımız için o diyor ki elektronik ortamda biraz zor alırsın. O cevapları sağdan 10 soruyla bırakalım diyor ama kararda bize.

09:35:44

Siz değerlendirin diyor. Hani benim görüşüm 10 soruda bırakalım. Sağlık filmleri gibi bir notu var. Birlikte değerlendirelim istedim. Bende bizim sorularımız daha şeyleri açıyor. Ne diyelim alt kırılımları açıyor. Mesela nedir? Yöneticiyle ilgili sorularım. Bizim sorularımız yönetimde rahat iletişim kurabiliyorum. Karar alırken sorunları çözerken çalışanların fikirlerine önem veriyor. Yöneticim kendisine yapılan eleştirilere hoşgörüyle karşılıyor. Problemlerin çözümü konusunda gerekli desteği veriyor. Yönetim ça, yönetim çalışan.

09:36:15

Karışı, adil ve dürüst davranıyor. Yaptığın başarılı işleri takdir ediyor. Yönetim mesleğimi geliştirmem konusunda kişisel olarak destek oluyor. Ekip içerisinde gelişme ve öğrenmeye destek veriyor ama bunlar okeyleştik. 10 maddeyi de genel merkezde de 10 madde olsun yarış madde istemiyoruz. Hayırdır tamamen var mı? Bir ihtiyaçları alışveriş hiç de var mı? Sorunun sorular değil. Şimdi saldığım bir şey rahat konuşabilir.

09:36:46

Bir de diyor ki, kurabiliyor musun, kursa yan bakıyor mu kurmadan ama buna rağmen üsten bakıyor mu? Gibi daha detaylandırıcı daha algı oluşturacak şey de bu biraz daha kapalı. Genel olarak sağlıklı bir iletişimin varsa eyvallah dersin, sağlıklı iletişim yoktur. Tekrar karar alırken benim de fikrimi başvuruyor. Şeyi yok yani şimdi bir kişi yöneticimle rahat iletişim kurabiliyorum deyip sonra valla aslında benim fikrime sormuyor dediği zaman da ken.

09:37:16

Şimdi çelişkiye düşmüş olur diye düşünüyorum ben hadi 10 madde almadı. Tamam 10 madde yine atıyordum. Arkadaşları bugün al maddeyi arkadaşlarınız varsa fikir ve önerilerini yapsınlar yoksa olmaktayız. Sağlıklı şey yapalım o olmadığını, sağlıklı olup olmadığını bu gidecek kurula gönderici kurulan bir değerlendirme yapsın diyebilsin. Yani şu soruyu böyle değişti, varsa bu önerileri sonra olmadı değil şey yap bayramdan sonra hatta nisanın bir hissinde yaparsan da çok memnun olurum. Yani ben erken yap.

09:37:47

Ben de nisanın bir ikisi gibi düşünüyorum. Önder bey çok öne alıyor bunu özgehan bey yani sahayı yoralım mı bunlar ve ben Nisan gibi düşünüyorum. O diyor ki bayramdan önce yapalım. Bayramdan önce ki bir sonraki jaya biz amacımız bir sonraki icraya yetiştirmek mi bir şeyleri? Sonra bence nisanda yapalım. Hani o şey diye çok merak ediyorum, nisanda yapılmış gibi. Hani insanın birisinde martın okulunda 30 birinde bayramdan sonra çıkalım bayramdan sonuçların bayramdan sonra çıkalım bir ikisini yapalım.

09:38:20

Neyse, onun onun da önce sizin onun da biraz çocuğunu oluyor bana, hatta yani beşinde, dördünde beşinde başlayacak. Yoğunlukta bayramlar falan tam denk gelir tam denk gelir. Tamam bayramdan sonra falan denk gelir. Okey Önder bey bu cuma günü gelecek arkadaşlar bizim verdiğimiz alt ekiplerin, hedeflerin üzerinden geçeceğiz. Bir takdir yapmayalım diye düşünüyorum. Cuma günü herkes burada olacaksa teker teker direktörlerimizi davet edip işi bittikçe.

09:38:51

Direktörümüzü davet edip giderleriz ama dışarıda programı olanlar varsa onları öncelik verirsin. Mesela sizin soralım sağdasın size telefonla bağlanır zaten sizin defterinizi beraber bakmıştık. Biz beraber bakmış yoklar. Hanım 8 de sekizde gezsin can'a burda yarın saat yarım saat hangi panel oldu ki sabahtan olursanız sizde sabahtan o zaman sevsen abla ödülünü de bir problem olur mu? Nejlalar olsun cuma günü cumartesi sabahtan direk edirne'ye gitmeyi planlıyorum fakat yeni mecra var orada.

09:39:22

Ajanslar perşembe akşamı size iletişim kurumu o zaman bazı şeyleri bu şeyleri Önder beyle şey yaptım. Zoom'la akşam üstü akşam zorunda yaklaştırıyorsunuz zaten bence daha gönderiyorsun geri bildirim veriyor. Yani 34 tane sonra bende gönderdim önerilerini iletti. Cuma günü konuşuruz diyor. Yüzden önceden verince gezi bildirim olunca zaten istiyor. Perşembe kitabın kurucunda yapabilirsin bilmiyorum o tür şeyler de yapın yani öyle şey yapmadım hem onu kasmayın hem kendinizi kasmayın.

09:39:55

Bir keple ilgili tekrar ekrana bağlanmak için söylüyorum. Keple ilgili arkadaşlar personellerimize imza alacağımız bir süreç var. Şöyle ki, personelimiz bir protokol imzalayacak. Bu protokolde kendisine yapılan bildirimlerin kep üzerinden yapılmasını kabul edecek. Bunu tüm sahada imzaya çıkaracağız. Yarından itibaren harekete geçiyoruz. Tüket anlaşmaması yaptık. Bu çok bize fayda sağlayacak. Hatta gelecekte insan kaynaklarında bırakma.

09:40:26

Sadece burada diyeceksiniz. Dijital bilgilendirme yapması için izin veriyorsun, başka anlatmak lazım. Dijital bilgilendirme aynen şöyle söyleyeyim, bu cep bizi eğer başarırsak ki başaracağımıza ben inanıyorum. Ileride farklı bir yere taşıyacak. Başarırsak niye böyle bir soru söylediniz, niye başarılısak zorlukları var ne de zorlukları abi ya zorlukları tüm herkesi dahil etmek konusunda başarırsa zorlukları şu.

09:40:58

Eee belki sana bunu imzalamayacak adam burada kalamaz ya basit bir şey yok, yok imzalar herkes ama yok. Zamanlar yaşlılar var. E mail adresi alman noktasında hani bikaç tane şehri varmış bugün imzalamayacak adamla ben maç vermedim yok yok e mail adresi de gerekiyor. Bir o email adresi olmayanları çıkarttıracağız artık 10 tane 40 tane var isim soyadı ya onlarda her şeyi yapmışım bir mail'i kullanıyorlar aslında da aktif değil benim anıl çıkabilirsiniz yani.

09:41:28

Köprüsü söylediğine sıla, baktığınız günleri götürürlerde zomer bey tamamını dinlemediniz, kusura bakmayın, şey şu çok güzel olacak. Biz zaten başarmak istiyorum. Ben sizi ikinci başarmak istiyorum de başamak zorundasın. Sen de hangi terimelerle söylüyor sana başlamak istiyorum. Neyi başaracaksın? Kıçık kırık bir durunca ya aynen aynen çeviriyorum. Şimdi şöyle bilgi vereyim, ikinci aşamasını bilgi vereyim o çok önemli lcvakik yapıyormuş penşir'in evraklarını da buradan topluyormuş artık.

09:41:59

Yani bodrum tersten yapıyor, başvuran kişilere diyor ki sen git diyor bak diyor, adres yapıp adresini yap adresine çalışıyoruz. Evraklarını da buraya yüklesin. Kendinken edeceksin evraklarından sonra evrak peşine koşma, evrakla ilgili dertlerimizle tamamen kaybolur, ikinci aşamasına geçersek ilk aşaması bizim bordo gönderme modeli gönderemez. Arkadaşlarımız şöyle yani biz şirket olarak özellikle karşılardan kullandık. Yani işte zaten dijitale dönüyoruz. Dijitale dönekmemiz için bizim insan kaynaklarına.

09:42:30

Bitki vermemiz gerekiyor. Dijital olarak benim bilgileri bana bildirebilirsin diye bununla ilgili bir başka bir konuya gitmese bunu yapılması gerekiyor. Ikinci aşamasını da ben belli bir süre sonra 23 ay içerisinde aynen birinci birincilik. Analog bakalım büyük ondan sonra ikinci aşamasına konuşuruz. Ceple ilgili de böyle bir rüya, bundan sonra da işi alım aşamasında. Zaten adamların bu imzasısını alırsınız. Yani tabi tabi Haydar bir alternatif sahada 100 kişinin imzası yoktur. Cenaze ve.

09:42:58

Diye bir şey yok. Cese alım evrakları arasında bu imzayı alacaksınız. O zaten uzak bir defa yap bir dakika bir defa yani yetki veriyor diyor ki kardeş sen de hiç dal olarak bana şu şeyleri o arada o notları yerleri de doldurun ki o şey olur. Sadece kat tabii sadece ceza kalsın sen bana yasal olarak bildireceğin her türlü evrak dijital olarak kabul edin. Bildirmeni kabul ediyorum. Bu kadar başka bir şey yok yani.

09:43:25

Şimdi neyi bildirecek, neyi bildirmeyecek şey yok. Yani buyur bölümlerin birbirine anlattığı genel müdürlük personeline bilgilendirme toplantılarına başladık, ilkini alıl bey verdi. Sağ olsun için onları güzel olabilir. Ben aslında anlatımında değilim de yani karşıttaki karşılığıyla oldu. Artık sağdaki karşılığı önce herkes katıldı mı? Bu önünde katılım yüksekti yüksekti.

09:43:55

Sonra arkadaşı zorlamadık ama katılımcı şeklinde katılımları zorunlu olması lazım. Yani birisi katılıp birisi gidip vallahi böyle bir işi var. Birisi gidip valla ben birisi falan içeceğim. Bana ne demesi yarın işte atıyorum. 20 kişiyle 30 kişiyle bir sunum yapan bir direktörün olmasını izin vermem yani 30 yani tamam doludurun abi hayatta kimse yoktu salon doluydu yani belki 12 tane boşluk taleplerin zorunluluk istiyorum arkadaşlar 10'a çıkart göre notumuz var şimdi efreyn bey güzel.

09:44:22

Yukarıda ibrahim bey kampanyası çok ııı ilgi gördü. O gün, üçe kadar herkes pide lahana almaya geldi. Ya benim pide lahmacuncu getirdi. Efendim bey, o karnı alavası da güzeldi. Şimdi ikincisi de ibrahim bey'in ki 12 mart mı yapalım, ibrahim bey nasıl yapalım? Martta sizinkini yapalım diye düşünmüştük. Artık çantaları 2 martta bir Cemil eğitimimiz var. Salih bey ekip katılamazsın.

09:44:53

Martın peşinde yapalım bayram önceki tamam okey onun kaydını alın, tamam takımını yapın. Onu da bayram öncesi kaç şeklinde gözümde bulundurdum. Yoğunluğundaki özünde bulundurma Şebnem 2 tane ligi yönetiminiz tamamlandı. Herkes buradayken gösterilmeyeceğim ve kasap manav reytingimizi biz Celal beyle manava baktık geri ki notu oldu şöyle sun, hadi geldikten sonra baba benim şeye bildirdim diye.

09:45:23

Arkadaşlarınla son kez izliyorsun, sen imza verdikten sonra yayınlanıyor, 10'a çıkart göre diyebiliriz. Beyefendi imzasını alıp ondan sonra yarın vallahi işte ben söylemiştim. Salih bey Salih bey yanlış anlamışım ben şuradan baktım buradan baktım gibi duruma karışmak istemiyorum. Tabii bugün burada dinleteyim mi? Altışar'da hiç gerek yok mu? Tamam gerek var mı kasap yayından tutuyormuş gibi ne yapalım abiye gönder abi büyük gösteren çünkü gönder diyorum.

09:45:53

Sabah geliyorum ben şampiyon da aynen öyle okuyan ekliyorum öyle diyebilirsiniz okey ne diyeyim bir de şeyi söyleyeyim ya ben diyelim ki mesela sizin eleştirdiniz haklısınız. Biz bütçede %2 gibi sapma yaptık ücretleri şeyde bir git bütçede ücret kısmında yüzde üçlük sapma yaptık. Ocak ayında normal hızlı saten doluydu. Biz yol içerisinde eksik, farklı farklı normaldir yani.

09:46:21

Doğru yapıyoruz ama yok doğru yapmıyoruz. Doğru yapıyorsan doğru yapıyorsun ama yani ama suyu bilgiler bir yerlerde uçuşması yok. Orada uymadığı zaman ama abla daha özene dönmedi inşallah ablamın da özüne dönecek. Alacak sopa yerine ha bize küçük ne tarafımıza yani yaşayıp bilmiyorum. Benim az önce söyledim şey ablam daha böyle kibar buluyor inşallah normal özüne göndereceğiz. Böyle geçen toplantı şöyle bir şey konuştuk, cem abi.

09:46:52

Merkeze gelmişti, gelmişti, bilmiyorum. Bir şey yaparken biz geçen sene gerçekleşen üzerinden yaptık. Tamamlarımız farklı. Bu da sapmalara neden oluyor, farklı giderlerdi şeklinde bir konu geçti. Yani biz bütçeyi yaparken 2.026 bütçesini 2.025 gerçekleşen üzerine koyarak hesaplayarak yapıyoruz ama normal üzerinden gitmiyoruz ama 2.026 normumuz farklı olunca gerçekleşenimiz satıyor şeklinde bir.

09:47:22

Sonu vardı, işçilendirmez mi iktirilendirmez abi benim zorunlu öyleymiş Ahmet böyleymiş oradaki rakam tutuyorsa sıkıntı yok. Tutmuyorsa sıkıntı var demektir. Abi ben buralara giremiyorum artık yani çok yoruldum artık ben bunları üzerime bana ne evet saat onda bölge müdürümüz gelecek arkadaşlar evet sevgili sayın özen'i soralım, şu ana kadar bizim konuştuğumuz konularla ilgili karar alacağımız.

09:47:48

Veya ortada kalan havada kalan bir konu var mıdır? Şu ana kadar toplantıyla ilgili yapılan notlar, konuşmalar ve değerlendirmelerle ilgili neler söyleyebilirsin? Sen dinliyoruz kimse söz konusu.

09:48:12

Tamam, sen araç oluyor.

09:48:19

Sayın Özen devam eder misin?

09:48:53

Evet, iran'da mouslat ajanları dış hekimi olarak görev yaptıkları ve görev yapıtları süre içerisinde askerleri muayene ederek dişilerine rakip cihazı yerleştirdikleri tehlikeler devam edeceğiz. De araya gir devam etsin düşünüyordu, yok araştırıyordu. Internetten araştırıp konuşuyorsun. Bu mikrofonun hassasiyetini biraz kesinlikle.

09:48:59

Sayın Özen devam et alacaksınız.

AI Etkileşimleri
09:17:07 Başarılı 7430 ms
Soru: intro üzerinden siparişleri verip olarak sistem altına alırsak olarak bulunurdu. 90 seviyelerini çıkartmayı da yapıyoruz. Bunlarla tabii çalışmam.
Yanıt: Şu an elimde güncel araştırma sonuçları yok. Ancak, siparişlerinizi intro üzerinden verip sistem altına almanız, süreçlerinizi daha verimli hale getirebilir. 90 seviyelerine çıkartma hedefi de, stok yönetimini iyileştirmek için önemli bir adım. Bu süreçte, siparişlerinizi düzenli takip etmek ve analiz etmek, operasyonel verimliliği artırabilir. İyi bir planlama ile müşteri deneyimini de olumlu yönde etkileyebilirsiniz.
09:17:46 Başarılı 12158 ms
Soru: Evet, biraz kordon buraya çıkartasyon kültürünü yapacağız. Evet, Fransız ticaret dedikleri ilk konusu değil. Bu 2 ay geçtiği katakürü planı olarak ilgili bir çalışma yaptı ve bu konuda ne tür çalışması var? Bugüne kadar dokundu mu yoksa dokundu bir şey yok budur beni bilgilendirmeniz istiyorum, başta konularım var diye adam başlayabilir buyur. Şimdi evde şeyden aldık biz ama satış tatlıları olarak üzerindeki o.
Yanıt: Toplantıda, mağaza stok yönetimi ve raporlama süreçleri üzerinde duruldu. Katılımcılar, her mağazanın ürün bulundurma oranlarının izlenmesi ve bu verilerin düzenli olarak raporlanması gerektiğini vurguladılar. Ayrıca, tedarik zinciri yönetiminin güçlendirilmesi ve depo ürün sayısının artırılması konuları da ele alındı. Mağazalarda müşteri deneyimini etkileyen olumsuz durumların düzeltilmesi için düzenli kontroller yapılması gerektiği belirtildi. Benim önerim, her mağaza için bir "stok yönetim uygulaması" geliştirilmesi. Bu uygulama, ürünlerin anlık stok durumunu takip edebilir, en çok satan ürünleri belirleyebilir ve mağaza müdürlerine haftalık raporlar gönderebilir. Böylece, tedarik zinciri ve mağaza yönetimi daha etkin hale gelir. Ayrıca, müşteri deneyimini artırmak için mağaza içi temizlik ve düzenin sağlanması adına bir "denetim takvimi" oluşturulabilir. Bu takvim, belirli periyotlarla mağaza kontrollerini içermeli ve sonuçları raporlanarak takip edilmelidir.
09:46:29 Başarılı 7667 ms
Soru: e dönmedi inşallah ablamın da özüne dönecek. Alacak sopa yerine ha bize küçük ne tarafımıza yani yaşayıp bilmiyorum. Benim az önce söyledim şey ablam daha böyle kibar buluyor inşallah normal özüne göndereceğiz. Böyle geçen toplantı şöyle bir şey konuştuk, cem abi.
Yanıt: Üzgünüm, elimde bu konuda güncel araştırma sonuçları yok. Ancak, dijital dönüşüm sürecinde insan kaynakları ve evrak yönetimi konularında atılacak adımlar oldukça önemli. Dijital sistemler sayesinde evrak takibi ve imza süreçleri daha verimli hale getirilebilir. Bu şekilde, zaman kaybı ve bürokratik işlemler azaltılabilir. Ayrıca, katılımcıların toplantılara zorunlu katılımını sağlamak, bilgi akışını ve iş birliğini artırabilir. Bu konuda daha fazla detay ve planlama yapılması faydalı olacaktır.
09:47:38 Başarılı 15287 ms
Soru: 'i soralım, şu ana kadar bizim konuştuğumuz konularla ilgili karar alacağımız.
Yanıt: Toplantıda, stok yönetimi ve raporlama süreçlerinin iyileştirilmesi üzerine yoğun bir tartışma yapıldı. Katılımcılar, mağazalarda bulunan ürünlerin takibi ve raporlanması için daha sistematik bir yaklaşım geliştirilmesi gerektiğini vurguladılar. Haftalık raporların düzenli olarak alınması ve analiz edilmesi gerektiği belirtildi. Ayrıca, merkez depo ile mağaza arasındaki ürün bulunurluğunun artırılması için stratejiler üzerinde duruldu. Benim önerim, raporlama sürecini daha da verimli hale getirmek için bir yazılım geliştirme projesi başlatmak. Bu yazılım, mağaza bazında ürün bulunurluğunu ve satış verilerini gerçek zamanlı olarak takip edebilir. Böylece, tedarik zinciri yönetimi daha etkin bir şekilde yapılabilir ve hangi ürünlerin hangi mağazalarda eksik olduğunu anında tespit edebiliriz. Ayrıca, çalışan memnuniyeti anketinin sonuçlarını daha etkili bir şekilde analiz etmek için anket sorularını sadeleştirmek ve elektronik ortamda uygulamak, geri bildirimlerin daha hızlı alınmasını sağlayabilir.
09:48:29 Başarılı 9435 ms
Soru: devam eder misin?
Yanıt: Toplantıda ele alınan konularla ilgili olarak, öncelikle dijitalleşme ve evrak yönetimi süreçlerinin hızlandırılması gerektiği vurgulandı. Katılımcıların imza süreçlerinin dijital ortamda yapılması ve bu süreçlerin daha verimli hale getirilmesi önemli bir gündem maddesi oldu. Ayrıca, katılımın zorunlu olması gerektiği ve bu konuda daha katılımcı bir yaklaşım sergilenmesi gerektiği ifade edildi. Bütçe sapmalarının nedenleri üzerinde de duruldu. 2026 bütçesinin, 2025 gerçekleşen verileri üzerinden hesaplanmasının doğru bir yöntem olmadığı, bu nedenle farklı giderlerin ortaya çıkabileceği belirtildi. Bu konular üzerine daha fazla netlik sağlamak için bir sonraki toplantıda detaylı bir değerlendirme yapılması gerektiğini düşünüyorum. Ayrıca, katılımcıların bu süreçleri daha iyi anlaması için bilgilendirme toplantılarına devam edilmesi faydalı olacaktır.
09:49:08 Başarılı 9186 ms
Soru: devam et alacaksınız.
Yanıt: Toplantıda şu ana kadar ele alınan konularla ilgili olarak, bütçe sapmaları ve raporlama süreçleri üzerinde yoğunlaşılmış durumda. Bütçenin 2026 yılı için 2025 gerçekleşen verileri üzerinden hesaplanması, farklı giderlerin ortaya çıkmasına neden oluyor. Bu nedenle, bütçe planlaması sırasında daha dikkatli olunması gerektiği vurgulandı. Ayrıca, katılımcıların toplantılara katılımının zorunlu olması gerektiği ve bu konuda daha disiplinli bir yaklaşım sergilenmesi gerektiği ifade edildi. İbrahim Bey'in kampanyasının ilgi görmesi ve katılımın yüksek olması, bu tür bilgilendirme toplantalarının önemini bir kez daha ortaya koyuyor. Gelecek toplantılarda, bu konuların daha da derinlemesine ele alınması ve stratejilerin belirlenmesi faydalı olacaktır. Son olarak, katılımcıların geri bildirimleri ve önerileri, süreçlerin iyileştirilmesi açısından kritik öneme sahip. Bu nedenle, herkesin görüşlerini açıkça ifade etmesi teşvik edilmeli.